נזקי גוף תאונות דרכים

נזקי גוף תאונות דרכים

תאונות דרכים הן מראה שכיח בישראל ולצערנו בחלק מהמקרים מדובר בתאונות קטלניות שבעקבותיהן נוצרים נזקי גוף בדרגות שונות ואף מקרי מוות.

אזרחים רבים שנפגעים בתאונת דרכים אינם יודעים אילו פעולות עליהם לבצע, למי עליהם לפנות ואת מי לתבוע, בכל אחד מהמקרים המורכבים האלו.

האופציה הטובה ביותר היא לפנות אלינו כעורכי דין מומחים בתחום תביעות נזקי גוף תאונות דרכים. אנחנו סוקרים את המקרה על כל רבדיו ובהתאם לכך מסבירים לכל לקוח מהן הפעולות שננקוט צעד אחר צעד כדי שהוא יקבל את מלוא הפיצוי הכספי המגיע לו. על פי החוק אנחנו נבצע תחשיב מדויק של הפיצוי הכספי המגיע לו ובהתאם לכך נגיש תביעה מפורטת לחברת הביטוח הרלוונטית.

מקרי פציעה ומוות בשל תאונת דרכים

כאשר יש נזקי גוף לנהג, לנוסעים או להולך רגל, הם מגישים תביעה על פי הכללים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

תביעה של הולך רגל

הולך הרגל מגיש תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב שפגע בו, אם פוליסת הביטוח שלו היא ברת תוקף.

תביעה של נוסע במכונית

נוסע שנפגע כשהיה במכונית הפוגעת או הנפגעת, מגיש תביעה נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב הפוגע, הן אם זה קרה עקב פעולה שביצע הנהג של הרכב שבו הוא נסע, או הרכב שהתנגש ברכב שבו נסע, וזאת אם יש לנהג ביטוח חובה תקף.

תביעה של נהג המכונית

הנהג שנהג במכונית ונפגע בתאונה ללא קשר מי אחראי לתאונה, אם זה הוא או הנהג של הרכב הפוגע, תובע את חברת הביטוח שבאמצעותה הוא ביטח את הרכב שלו בביטוח חובה, כל זאת אם ביטוח זה הוא בתוקף.

אם הוא לא רכש ביטוח חובה, אין לו אפשרות לתבוע את חברת הביטוח בגין הנזק, אלא להגיש תביעת נזיקין רגילה נגד חברת הביטוח של הנהג שהיה מעורב בתאונת דרכים זו וזאת בתנאי שיוכח שהנהג השני הוא אכן אשם בתאונה.

תביעה נגד חברת הביטוח קרנית

במקרים שבהם לרכב אין ביטוח חובה תקף או שמדובר בתאנת פגע וברח, הנפגע פונה לחברת הביטוח קרנית. מדובר בחברה ממשלתית אשר פועלת כמו כל חברת ביטוח רגילה. במקרים שבהם לנפגע אין את מי לתבוע כיוון שלצד השני לא היה ביטוח תקף, הוא תובע את חברת קרנית.

בהתאם לנסיבות המקרה, חברה זו מעבירה לו פיצוי כספי על פי שיטת התחשבנות זהה כמו חברות הביטוח האחרות בישראל.

תחשיב הפיצוי הכספי לנפגעים

הפיצוי הכספי מחושב על פי רמת הפגיעה שכוללת סבל, כאב, כיסוי של הוצאות רפואיות כולל רכישת תרופות, קניית אביזרים ייעודיים, כיסוי הוצאות של מטפלת בהיקף המשרה הנדרש, הוצאות ניידות ועוד.

מעבר לכך יבוצע תחשיב של פיצויים לאור אובדן כושר ההשתכרות, אם הנפגע מסוגל לעבוד רק שעות מעטות במקום משרה מלאה ולכן משכורתו היא הרבה יותר נמוכה, או אדם שאינו מסוגל לעבוד כלל ולכן אינו מסוגל לדאוג לפרנסת משפחתו. בהתאם למקרה הוא יקבל פיצוי מלא על פי גובה שכרו עד מועד התאונה.

אם מדובר בפיצוי כספי עבור אדם שנהרג בשל תאונת דרכים, הפיצויים יועברו ליורשים כיוון שהם איבדו את מקור הפרנסה שלהם.

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

יש מקרים שבהם תאונת דרכים מוכרת גם כתאונת עבודה. המחוקק קבע כללים ברורים לנושא זה וזה קורה כאשר העובד נוסע במסלול הקבוע שלו למקום העבודה, חוזר במסלול הקבוע שלו, או אם מדובר בתאונת שמתרחשת במהלך יום עבודה כשהוא נוסע מנקודה לנקודה במסגרת עבודתו.

במקרים האלו בלבד הנפגע יגיש תביעה הן נגד חברת הביטוח שמבטחת את הרכב שפגע בו והן נגד חברת הביטוח שבה המעביד רכש פוליסה לביטוח כלל עובדיו. כך הנפגע יקבל פיצוי עבור נזקי גוף משני הגורמים האלו.

בנוסף לכך הוא יתבע את המוסד לביטוח לאומי כדי שיכיר במצבו שהוא בעל נכות זמנית או לצמיתות. לצורך כך הנפגע יגיע בליווי עורך דין נזיקין שלנו לוועדות הרפואיות, עם כל המסמכים הרלוונטיים ובדרך כלל גם חוות דעת של רופא מומחה וכך הוא יקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו.

אם נפגעתם בתאונת דרכים, דברו אתנו ונשמח מאד לסייע לכם לצאת מהסיטואציה שאליה נקלעתם.

 

אולי יעניין אתכם גם
מאת פרידמן טופול ושות'
ייפוי כוח מתמשך ירושלים

ייפוי כוח מתמשך ירושלים

בחיים עלולות להיווצר נסיבות בלתי צפויות שבהן איננו מסוגלים לקבל החלטות בעצמנו. במצבים כאלה, קיום ייפוי כוח מתמשך הופך להיות מכריע. מסמך משפטי זה נותן

קרא עוד »
זכויות עובדים

זכויות עובדים

לכל עובד שכיר בישראל יש זכויות בסיסיות ורוב המעסיקים מודעים לזכויות עובדים על פי דיני עבודה ומעניקים את המעטפת החוקית לכל אחד מהעובדים. עם זאת

קרא עוד »