זכויות עובדים

זכויות עובדים

לכל עובד שכיר בישראל יש זכויות בסיסיות ורוב המעסיקים מודעים לזכויות עובדים על פי דיני עבודה ומעניקים את המעטפת החוקית לכל אחד מהעובדים. עם זאת יש גם מקרים רבים שבהם העובדים אינם מקבלים את מלוא הזכויות שלהם.

במקרים האלו הם פונים למשרדי עורכי הדין שלנו, לאור המיומנות הרבה שלנו בכל מה שקשור לדיני עבודה. בהתאם למקרה הספציפי אנו פועלים מול המעביד כדי שהעובד יקבל את כל מה שמגיע לו.

תנאי ההעסקה של העובדים

על המעסיק לדאוג לסביבת עבודה נאותה ובטוחה לכל אחד מעובדיו. הן אם מדובר במשרד, חנות, אולם, מפעל, או כל מקום עבודה אחר. מעבר לכך עליו לתאם מראש עם כל עובד חדש את תנאי ההעסקה שלו, תוך פירוט רכיבי השכר, כמו לדוגמה שכר בסיסי, תשלום עבור שעות נוספות, תשלום עבור נסיעות וכו'.

לאורך כל תקופת ההעסקה, ישלם המעסיק כחוק את השכר במועד ומעבר לכך הוא יאפשר לעובד לצאת לימי חופשה בתיאום מראש ובהתאם לתאריכים המתאימים ביותר הן למעסיק והן לעובד. תשלום עבור ימי מחלה יתבצע מהיום הראשון, או במקומות עבודה אחרים לא משלמים עבור היום הראשון, משלמים חלקית עבור היום השני ומשלמים תשלום מלא מהיום השלישי ואילך.

סיום יחסי עובד מעביד

יש מצבים שבהם המעביד אינו מרוצה מהעובד עקב סיבות שונות ולכן הוא מבצע לו שימוע. זהו הליך שכל מעסיק חייב לבצע לפני הפיטורים בפועל. מטרת השימוע היא ליידע את העובד שיש כוונה לפטר אותו וזאת עקב סיבות ספציפיות. זו ההזדמנות של העובד להשמיע את הצד שלו, כדי שלא יפטרו אותו בפועל. יש גם מצבים שבהם העובד מחליט לסיים את יחסי עובד מעביד מסיבותיו שלו ולכן הוא מודיע על כך למעביד.

בשני המקרים חל החוק לגבי הודעה מוקדמת, וזאת כדי שהמעסיק ימצא עובד חדש במקום העובד שעוזב וגם לעובד יהיה די זמן לחפש מקום עבודה חדש. על פי סעיף 14 להסכם העבודה, בשני המקרים מגיעים לעובד פיצויים, הן אם הוא פוטר והן אם הוא התפטר.

זכויות של נשים

מעבר לדיני העבודה הנורמטיביים, קיימים חוקי עבודה ייעודיים לנשים. חוקים אלו נועדו להגן על נשים בתקופות ייחודיות. כמו לדוגמה איסור על פיטורין בעת ביצוע טיפולי פוריות, במהלך ההיריון, או בתקופה ספציפית שלאחר הלידה וכו' . כמו כן הוא מאפשר לאישה הריונית להיעדר ממקום העבודה לכמות מסוימת של שעות במהלך חודשי ההיריון וזאת ללא קיזוז השעות האלו משכרן.

תביעות נגד מעסיקים

משרדנו מייצג עובדים רבים שלא קיבלו את מלוא הזכויות שלהם. עורכי הדין שלנו לומדים כל מקרה לפרטי פרטיו ובהתאם לכך אנו נוקטים באסטרטגיה הנכונה ביותר, כדי שהלקוח שלנו יקבל את כל מה שמגיע לו. בשלב ראשון אנו פונים למעביד בכתב ומעבירים לו את תחשיב סך הכספים שעליו לשלם לעובד לאור פרטי המקרה.

יש מקרים שבהם המעסיק מכיר בעובדות ולכן הוא משלם את כל מה שמגיע לעובד. אך יש גם מקרים אחרים שבהם אין ברירה אלא להגיש תביעה לבית המשפט לדיני עבודה. מדובר בהליך ארוך שנגרר לעיתים חודשים ואף שנים. יש אפשרות לקצר את התהליך באמצעות הליך גישור או פשרה ולעיתים עוברים את כל התהליך המסועף הכולל גם הוכחות ושמיעה של עדים, עד שמסיימים את הדיון לכאן או לכאן.

ייצוג מעסיקים בנושא דיני עבודה

משרדנו מייצג גם מעסיקים אשר תובעים את העובדים שלהם לאור נזקים שהם גרמו לעסק, כספים שהם אמורים להעביר כמו לדוגמה החזר של הלוואה שהם קיבלו, או סיבות נוספות. גם במקרים האלו אנו פונים בכתב לעובד ומפרטים בפניו את התחשיב שעל פיו עליו להחזיר כספים ועושים כל שניתן כדי שהנושא ייסגר מחוץ לכותלי בית המשפט. אך יש מקרים שהעובד מגיש תביעה נגדית ולכן הנושא נידון בבית המשפט.

אם יש לכם בעיה בנושא דיני עבודה, או שאתם לא בטוחים שקיבלתם את מלוא הזכויות שלכם, אתם מוזמנים לשוחח אתנו ותקבלו ייעוץ מקצועי.

 

 

אולי יעניין אתכם גם
מאת פרידמן טופול ושות'
מהו ייפוי כוח מתמשך

מהו ייפוי כוח מתמשך

המון אנשים שואלים אותנו, מהו ייפוי כוח מתמשך? ובכן זהו מסמך משפטי חיוני המסייע לאנשים לתכנן כיצד יש לטפל בענייניהם ברגע שהם לא יהיו מסוגלים

קרא עוד »