רשלנות רפואית

רשלנות רפואית

משרדנו מתמחה בהגשת תביעות כספיות בגין רשלנות רפואית. מדובר במקרים שבהם הרופא, האח, או איש מקצוע אחר בתחום הרפואה, מרפאה או בית חולים, ביצעו פעולה שגויה, או לא ביצעו פעולה נדרשת וכך גרמו נזק לאדם מסוים. לעיתים מדובר בנזק במידה ניכרת ולעיתים בנזק שהוא בלתי הפיך. בשני המקרים תובעים את הגורם הרלוונטי, כדי שהנפגע יקבל את מלוא הפיצוי הכספי המגיע לו.

בדיקת מקרים של רשלנות רפואית

לקוחות פונים למשרדנו כדי לבדוק בשלב ראשון אם קיימת עילה לתביעה משפטית. זו הסיבה שעורך הדין המומחה שלנו לתחום זו בוחן כל מקרה על כל היבטיו ועל כל השלכותיו. הוא שומע את השתלשלות העניינים, עובר על כל המסמכים הרפואיים על פי הסדר הכרונולוגי, כמו תוצאות של בדיקות, טיפולים, אשפוזים, ניתוחים וכו'.

בתום העיון בכל הנתונים, אנו מיידעים את הלקוח אם קיימת עילה להגשת תביעה כספית או לא. במקרים האלו ועל פי חומרת המקרה אנו מבצעים עם הלקוח סיעור מוחות ומקבלים החלטה לגבי סכום התביעה וזאת על פי התחשיב שאנו מבצעים.

הפיצוי הכספי כולל את כל העלויות שנגרמו לחולה עקב הרשלנות הרפואית. יש מקרים שבהם הפיצוי כולל עלויות כמו מטפלת, רכישת ציוד רפואי, תרופות, ניידות וגם אובדן כושר ההשתכרות אם מדובר באי יכולת לעבוד כלל או במסוגלות לעבודה חלקית בלבד. מעבר לכך יש פיצוי כספי על המקרה עצמו ובמיוחד אם הנזק הוא בלתי הפיך. כל זאת עבור הוצאות שהיו בעבר וגם הוצאות קבועות שיהיו מעתה ואילך גם בעתיד.

דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית

  • אדם שביצע בדיקה רפואית אקוטית ועל פי הממצאים אפשר היה לראות כי מתפתח באיבר מסוים גידול סרטני. אולם הרופא שבדק את בדיקת ההדמיה, לא עלה על כך ולכן רשם שהתוצאה היא תקינה. לאחר כמה חודשים כשהכאבים המשיכו, אדם זה ביצע בדיקה חוזרת וכאן הרופא עלה על הממצאים.

בשל העובדה שהייתה רשלנות רפואית והרופא לא עלה על הבעיה בבדיקה הראשונה, איבד החולה זמן יקר ולכן כאשר הוא יבצע כעת טיפולים כימותרפיים, הקרנות או ניתוח על פי המקרה, האפקטיביות תהיה פחותה ולעיתים הטיפול יהיה מאוחר מדי.

  • אדם שהגיע לבית חולים כדי לבצע ניתוח נורמטיבי, אך במהלך הניתוח אחד הרופאים ביצע טעות אשר היו לה השלכות מרחיקות לכת, כמו לדוגמה פגיעה עצבית בעמוד השדרה, כריתה של איבר לא נכון וכו'.

גם במקרה זה שעלול לגרום למחלה או לנכות, עורך הדין שלנו בתחום רשלנות רפואית יגיש תביעה נגד חברת הביטוח שמבטחת בביטוח אחריות מקצועית את הצוות הרפואי או את המוסד הרפואי, כמו בית חולים מסוים ברחבי הארץ.

התנהלות מול חברת הביטוח

תביעות של רשלנות רפואית מול חברות הביטוח, הן תביעות מורכבות וסבוכות. עורך הדין שלנו מכין את כל המסמכים הרלוונטיים עם התביעה הכספית לבית המשפט. חברות הביטוח באופן כללי עושות כל שניתן כדי לא לשלם בעד נזקים שונים או לשלם את הסכום הקטן ביותר שאפשרי. לכן כל תביעה נגד גורם מסוג זה מצריכה אסטרטגיה מדויקת התואמת את המקרה ואת השיטה שתהיה המיטבית לקבלת מלוא הכספים לאדם החולה, ואם הוא נפטר עקב המקרה, פיצוי כספי ליורשים.

מדובר בהליך שלוקח חודשים רבים, לעיתים חברת הביטוח משלמת סכום ראשוני על חשבון התביעה כדי שבני המשפחה יוכלו לעמוד בכל ההוצאות הכספיות שנחתו עליהם ובסיומו של המשפט, סכום זה מקוזז מהסכום הכללי שמתקבל.

לכן בכל מקרה של רשלנות רפואית, אתם מוזמנים להשאיר כאן את הפרטים שלכם כדי לקבל מאתנו ליווי משפטי כדי להתמודד עם הבעיה שנוצרה, על הצד הטוב ביותר.

אולי יעניין אתכם גם
מאת פרידמן טופול ושות'
מהו ייפוי כוח מתמשך

מהו ייפוי כוח מתמשך

המון אנשים שואלים אותנו, מהו ייפוי כוח מתמשך? ובכן זהו מסמך משפטי חיוני המסייע לאנשים לתכנן כיצד יש לטפל בענייניהם ברגע שהם לא יהיו מסוגלים

קרא עוד »