הסכמי ממון

הסכמי ממון

הסכמי ממון נחתמים בדרך כלל לפני מועד החתונה וזאת במטרה לקבוע את אופן חלוקת הממון והרכוש במקרה של פרידה בעתיד. כאשר בני הזוג נמצאים בתקופת הפריחה והאהבה היא גדולה, זה הזמן לערוך הסכם זה. במידת הצורך, אפשר יהיה להשתמש בו בעתיד ולפעול על פי מתווה הדרך הרשום בו אשר הוסכם על ידי שני הצדדים.

עריכה של הסכמי ממון

עריכה של הסכמי ממון אינם עניין של מה בכך ולעורך הדין שמתמחה בתחום זה יש תפקיד מהותי בהתנהלות זו. יש בני זוג שמגיעים יחד להסכמה שיש צורך בעריכת הסכם ממון ולכן כל אחד מהם מעביר את המסמכים הרלוונטיים לעורך הדין שלנו. בתהליך זה הוא מסביר לבני הזוג את אופן חלוקת הרכוש והממון המקובלים ובהתאם להחלטתם על הסעיפים השונים, יירשם ההסכם. בסיום תהליך זה כל אחד מבני הזוג, עורך הדין והנוטריון יחתמו על ההסכם שיקבל לאחר מכן תוקף משפטי על ידי בית המשפט לענייני משפחה.

יש גם מקרים רבים שבהם אחד מבני הזוג אינו מוכן לחתום על הסכם ממון. לעיתים מדובר בהחלטה עקרונית ולפעמים זו החלטה מחוסר ידיעה ומחוסר הבנה, מהו הסכם ממון ומהי מטרתו. חשוב להבין שהמטרה של הסכם הממון היא חיובית, וזאת כדי שלא יהיו מחלוקות שיהיה קשה לגשר עליהן בעתיד.

כאשר בני הזוג יימצאו בסכסוך עמוק, קיימת סבירות גבוהה שכל אחד מהם יתבצר בעמדתו ויהיה קשה מאד עד בלתי אפשרי להגיע להבנות על כל נושא שקשור ברכוש, ממון, ילדים, ניהול עסק וכו'.

לכן תפקידו של עורך הדין שלנו הוא להיפגש עם בני הזוג ולהסביר לבן הזוג שמתנגד לחתימה על הסכם הממון, את מלוא המידע לגבי הסכם זה. מדובר בשיחות ארוכות ועמוקות כדי שהוא יבין גם את היתרונות הרבים של הסכם הממון. יש מקרים שבהם לאחר השיחות הענייניות האלו, בן הזוג מסכים לחתום על הסכם ממון ולכן הם מבצעים את ההיערכות לכך.

אך יש גם מקרים אחרים שבהם בן הזוג או בת הזוג אינם מסכימים בשום אופן לחתום על הסכם ממון. כאן נוצרת בעיה הן של בעל הממון וברוב המקרים גם של המשפחה המורחבת. לעיתים בני הזוג מחליטים להתחתן גם ללא החתימה על הסכם זה ולעיתים הדבר גורם לפיצוץ ולכן החתונה מתבטלת ובני הזוג נפרדים.

הצורך בהסכם ממון

יש כמה מקרים שבהם בני זוג מעוניינים בעריכת הסכם ממון:

  • כאשר לאחד מבני הזוג המגיע לחתונה יש רכוש או ממון משמעותי כמו לדוגמה שלוש דירות יוקרה, סכום נכבד בחשבונות הבנק ועסק משגשג. לעומת זאת לצד השני יש דירה אחת בלבד. כיוון שאין איזון פיננסי יש להפריד בין ההון שצבר בן הזוג לאורך שנות הרווקות שלו, מול הון שהוא יצבור בעתיד כאשר הוא יהיה אדם נשוי.
  • כאשר לאחד מבני הזוג יש ממון או רכוש כמו לדוגמה דירה אחת ואילו לבן הזוג השני אין רכוש כלל. גם כאן המטרה היא ליצור את ההפרדה של הנכסים שהיו לפני הנישואין לבין הנכסים שיצברו בני הזוג יחד לאחר החתונה.
  • בני זוג שמתחתנים או מנהלים יחד משק בית, שזהו עבורם פרק ב' או פרק ג'. ברוב המקרים יש להם ילדים מהנישואים הקודמים ולכן חלוקת הממון או הרכוש אם ייפרדו עלולה להיות מסובכת. זו הסיבה שהם יקבלו החלטות מראש כיצד יחולקו הנכסים והכספים וזאת כדי למנוע עימותים עתידיים הן ביניהם והן בין כל הילדים של דור ההמשך.

אם אתם מעוניינים לחתום על הסכם ממון, דברו אתנו. עורך הדין שלנו ישמח להעניק לכם הכוונה מלאה לגבי הסכם זה.

אולי יעניין אתכם גם
מאת פרידמן טופול ושות'
מהו ייפוי כוח מתמשך

מהו ייפוי כוח מתמשך

המון אנשים שואלים אותנו, מהו ייפוי כוח מתמשך? ובכן זהו מסמך משפטי חיוני המסייע לאנשים לתכנן כיצד יש לטפל בענייניהם ברגע שהם לא יהיו מסוגלים

קרא עוד »